Google'dan Cep Telefonu Isletim Sistemi

Google'dan Cep Telefonu Işletim Sistemi

Microsoft ile büyük bir rekabet yaşayan internet devi, genç şirket Google nihayet yolu gözlenen cep telefonu işletim sistemini çıkardı. Microsoft'u her alanda vurmak üzere çalışan Google geçen yıl Microsoft'un en büyük gelir kaynağı ofis yazılımını online bedava ofis yazılım servisi ile değersiz kılmak istemişti. Şimdi de işletim sistemine el atıyor. Android adlı işletim sistemi Açık Kaynaklı ve Linux tabanlı. Bu sayede isteyen herkes program kodunu görüp kendi istekleri doğrultusunda değiştirebiliyor.

Google yazılım geliştiriciler için bir kit duyurdu bile. Dahası, firma yaratıcı uygulamalar için 10 milyon dolar ödül vereceğini de açıkladı. Google'ın Android'in ardında topladığı isimler hayranlık uyandırıyor. u0pen Handset Alliance" adlı birliğin üye listesinde adı olmayan yok. LG ilk firmalardan biri ve KU990 modelini Google'ın Android işletim sistemiyle piyasaya sürmeyi düşünüyor. T-Mobile'in sözcüsü Rene Bresgen, CHIP'e çok yo-ğun bir trafikleri olduğunu ve 2008'in ikinci yarısında bu mobil telefon platformuna yönelik hizmet vermeyi amaçladıklarını söyledi. Samsung da önümüzdeki yılın sonundan itibaren Android tabanlı ürünler sunmaya hazırlanıyor.

Bu grubun içinde yer alan diğer isimlere Motorola, Intel ve Nvidia'yı örnek verebiliriz. Google işletim sistemi, Apple'ın iPhone'u gibi dokunmatik ekranlı üst uç sistemlerden tutun da geleneksel nümerik tuş takımlı ekonomik telefonlarına kadar birçok modelde kullanılabilecek şekilde tasarlanmış.

Bilgi için: Android

0 yorum:

SayaçTurka

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger